People say suicide is selfish and cowardly. That's bullshit.
It's more selfish to expect someone to go through life feeling like shit, just so you can keep them around because they make you happy or some shit.
It is not their duty to keep you happy whilst they go through hell, you fucking morons.

perjantai 27. syyskuuta 2013

Mä haluun vaan olla hyvä jossain


Monta kertaa viikossa mä istun pöydän ääreen ja asetan pinon piirustuspaperia mun eteen. Laitan musiikin soimaan koneelta ja alan luonnostelemaan jotain mun päähän syntynyttä ajatusta. Hetken aikaa kaikki menee hyvin, mut sit mun päähän tulee kuvitelma siitä kuinka mun systeri olis kyseisen piiroksen piirtäny. Asiaa ei todellakaan auta se, et yleensä hän tulee mun viereen seisomaan ja kattomaan ku mä koitan saada mun ajatuksia paperille yhtä hienona kuvana ku mitä se piirtää.


Mä voin kuvitella se ajatukset mun siskon mielessä: "Voi vittuku toi ei osaa piirtää".
Yleensä siinä kohassa tiuskasen jotain tai peitän mun piiroksen - ja heti sen jälkeen ku sisko kävelee pois siitä pöydän luota, mä otan sen piiroksen käteen ja rypistän sen. Samaan aikaan mun päässä pyörii vaan yks ajatus; Minkä takia mä en oo lahjakas?


Joskus harvoin mä onnistun jossain piiroksessa ja se on hieno fiilis. Sitä ei tosin kauaa kestä, koska sit mä kävelen jääkaapille ja nään mun systerin piirokset siinä ovessa. Ne tuijottaa suoraan mun sieluun.

Välillä mulle tulee sellanen olo, että on isosiskon rooli jäädä pikkusiskojensa varjoon. Mun mutsi kehuu nuorinta systeriäni siitä, et se lausuu englantia paremmin, ku minä siinä iässä. Molempien mun pikkusiskojen lauluääntä kehutaan. Niiden piirtotaitoja kehutaan, koska ne on huomattavasti ikäluokkaansa parempia piirtämään. Fannyn ulkonäköä jaksetaan kehua aina joka tasolla.

Ei oo pitkä aika siitäkään, ku mä olin ylpee siitä, et osaan kirjottaa niin elävästi. Ette edes halua tietää mitä tapahtu. Fanny kirjotti yhen postauksen meijän yhteiseen blogiin ja jako sen faceen. Äiti jako sen välittömästi seinällään ja se sai paljon kehuja siitä kuinka elävästi se kirjottaa ja kuinka hänen kirjoittamansa romaanin ekaa osaa odotetaan.

On hyvin mahdollista, et mä otan kaiken turhan raskaasti, mut ainoot asiat joista mä saan kehuja on sellaset kuten "Olit reipas tänään, ku heitettiin kaatopaikkakeikkaa", "Oot jaksanu lukee hyvin kokeisiin" jnejne. Eiks mussa oo oikeesti mitään muuta kehumisen arvosta?

Ps. Oon enään 8 kilon päässä mun painotavotteesta :) Siitä voin sentään olla tyytyväinen ittessäni, vaikka kukaan muu sitä ei huomaakkaan.


10 kommenttia:

  1. Usko pois jokainen ihminen on hyvä jossain :) sun pitää vaan lopettaa itses vertailu muihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mul on vähän pinttyny tää tapa vertailla itteeni muihin :/

      Poista
  2. Yhdyn aiempaan! Sitäpaitsi ihmisessä on muutakin kuin ne konkreettiset asiat kuten ulkonäkö tai piirtotaito. On luonteenlujuutta ja kiltteyttä, ja muiden auttamista ja asioiden yli pääsemistä ja itsevarmuutta, joka vain kasvaa sitä mukaa kun pääset lähemmäs painotavoitettasi ja huomaat pystyväsi vaikuttamaan asioihin omilla teoillasi. (Olen myös varma, että ihmiset huomaavat laihtumisesi, älä epäile sitä.) Asiat muuttuu ja ihmiset kehittyy. Koskaan ei ole liian myöhäistä kehittyä paremmaksi siinä, mistä pitää :) Ja lisäksi esimerkiksi piirtämisessä sinun ei tarvitse olla parempi kuin pikkusisko. Riittää, että olet erilainen. Kukaan ei voi piirtää niin kuin sinä piirrät. Tee asiat omalla tavallasi ja ole ylpeä siitä.

    VastaaPoista
  3. Hyvä! Mitä sä teet saavutaakses sun tavoitepainon? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruokavaliota oon muuttanu huomattavasti. En oikeestaan mitään muuta :)

      Poista
  4. Hyvä sä oot piirtää (: musta ainaki! hienoja kuvii
    Voisit alkaa vaikka juosta tai jumpata se pudottaa kans painoo...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Oon ajatellu tota juoksemista, mut en oo saanu viel aikaseks.

      Poista
  5. Toi että jumppa pudottaa painoa on täyttä ripulipaskaa. ruokavalio on kaiken A ja O, liikunta vaan kiinteyttää ja kiihdyttää tuloksia. Muista syödä vähän, ja 5 kertaa päivässä. Hyvä näläntunteen viejä on kahvi, ei mitenkään todistettua mut ite oon kyllä huomannut, sillä siitä saa paljon energiaa eikä yleensä ole sen jälkeen nälkä!! Ja maitorahka yks parhaista laihdutusruuista, sillä vähäkalorista/paljon proteiinia! Myös vihanneksia/kasviksia puoli kiloa vähintään päivässä. JA muista juoda paaaljon vettö :) siitä vähän hyödyllisiä vinkkejä xdd

    VastaaPoista